Nyheder

Dato: 02/07/2018
Forfatter: Anne Nyhus

Så er det slut 🙁

Værelserne er tømte, taskerne er fyldte og mor og far er klar med tomme trailere.

Glemte sager er lagt frem – mødre går amok (men ikke amok nok L ……hjææææælp vi har så mange glemte sager).

Kram og flere kram og tårer og snøft  ….. og mere snøft. Tilbage til dem du lige har været forbi. Mere snøft, flere tårer, flere håndfæstninger på at vi ses igen – SNART

Utålmodigt ventende forældre ser opgivende på børn der bare stener og stener og stener …….. men pludselig går der opløsning i sceneriet. Endelig spreder elever og forældre sig.

Biler pakkes, børn skubbes ind og løber ud igen, kursen mod hjemlige mål sættes I Vesterlund tager vi flagene ned.

Elevholdet 17 – 18 er fortid.

Eleverne er væk,  spredte og på vej mod nye eventyr

Men lad os lige mindes den aller sidste tid:

Skriftlige prøver, synopseskrivning,  mundtlige prøver
afsked med værelser og fløje, oprydning
herefter (u)rimelige mængder af sæbevand på værelser
tur til Kulsøen med bål, grill & aktiviteter
tur til Djurs Sommerland
Mindernes Allé ,
Gensyn med højdepunkterne fra musikalsk forestilling og gymnastikopvisning,
Båltale ved Laura Juhl og Nikolaj Svaneborg
Sidste formiddag med alle i spisesalen og alt godt til ganen fra de altid på pletten køkkendamer.
Tak også for super underholdning fra både elever og lærere

Og så kom forældre og andet godtfolk for at hente deres elskede børn.
Herefter gik programmet med forældreafslutning i gang
Vi lukkede og slukkede  ned for skoleåret fredag hen under aften – mange elever var tilbage flere gange for lige at sige et ekstra farvel og give en krammer J I er så søde J

I min afskedstale sagde jeg bl.a:

Hvad nyttede alt dette udover klækkelige træk på jeres forældres konto ?
Måske nyttede det overhovedet ikke ?
Måske nytter det om lang tid ?
Måske har det allerede nyttet ?
At indgå i et samvær og i et samspil, som I nu har været igennem er meget komplekst .
Og hvad der nytter og hvad der ikke nytter afhænger af den enkelte og situationen
Det afhænger af, hvordan den enkelte ser sit eget ståsted i mangfoldighed.
Det afhænger af, hvordan den enkelte bliver set i mangfoldigheden.
Vi bliver til det vi er i et konstant samspil med dem vi omgås.
Jeg skal ikke gøre regnebrættet op for den enkelte.
Men jeg synes I hver især skal tænke over:
Er du blevet klogere på, hvad du vil med dit liv ?
Hvor går din grænser ?
Hvad betyder respekt og ansvarlighed for dig ?

Kære elever 17- 18  I besidder et vanvittigt potentiale 🙂

En af vores elever opsummerer i sin selvevaluering skoleåret på denne måde:

”Jeg må indrømme, at det her nok har været det hårdeste år i hele mit liv, på rigtig mange punkter, men samtidig også det fedeste år. Jeg har lært rigtig meget om mig selv og mine grænser. Hvem jeg faktisk er, og at man skal vælge sine venner med omhu, at man finder ud af, hvem der er der for dig, når det virkelig gælder og alting ikke er så sjovt mere.

Kære elevhold 17-18

Tak for alt  🙂

Kærlig hilsen

Ole & Anne